Tribotechnické listy

 

 

Zníženie prevádzkových nákladov používaním prísad

Čistý motor spotrebuje menej paliva a spôsobuje menej problémov. Prísady dokážu značne znížiť prevádzkové náklady vozového parku. Nepotvrdzujú to len laboratórne testy, ale aj prax.

 

Dirk Sauer prevádzkuje špedíciu v Nemecku. Na vyskúšanie prísad si vybral stacionárne motory nákladných automobilov Volvo, ktoré používa v blokovej teplárni. Motory bežia čiastočne 24 hodín pri maximálnom zaťažení. „Dokázali sme znížiť hodinovú spotrebu zo 75 litrov na 72 litrov", povedal Sauer. „Za mesiac ušetríme asi­ 2 160 litrov paliva. "

 

 

Druhým efektom úspory je pokles nákladov za údržbu a skrátenie prestojov. „Kvôli vysokému zaťaženiu sme každý rok museli vymieňať drahé injektory", uviedol Sauer. „Odkedy používame LIQUI MOLY, na drahých injektoroch neboli žiadne poruchy."
Predovšetkým pre prevádzkovateľov vozových parkov sa tu naskytuje veľký potenciál na úspory. O štyri percentá znížená spotreba predstavuje ročnú úsporu desiatok tisíc eur na palive. V tom sú zvýšené výdavky za prísady už započítané. Popritom odpadajú ďalšie náklady za opravy a neplánované prestoje. Ak je vozový park starší alebo nafta nemá dobrú kvalitu, je efekt úspory ešte väčší.
Prísada Super Diesel Additiv od LIQUI MOLY je pre motor priaznivá vo viacerých smeroch. Po prvé čistí vstrekovaciu sústavu: Odstraňuje usadeniny na citlivých injektoroch a stará sa o to, aby sa nevytvorili nové. Palivo je opäť jemne rozprašované a veľmi efektívne spaľované. Po druhé maže injektory a tým zvyšuje ich životnosť. Po tretie zvyšuje cetánové číslo: Tým sa zlepší zápalnosť paliva a motor beží pokojnejšie a úspornejšie. A na koniec po štvrté: Chráni celú palivovú sústavu pred koróziou.

 

 

Text: LIQUI MOLY

 

 

Späť

 

Pridať komentár

* :
* :
* :
9 + 5 =
Odoslanie formulára

TriboTechnika 4/2019

TriboTechnika_4_2019 by TechPark Vydavatelstvo on Scribd